ליווי לידה

סרטון בנושא

איך אני מלווה לידה?

אם הגעת עד הלום, בטח יש לך מושג מסויים לגבי מהי דולה ומהו ליווי לידה.

אני רוצה לספר לך איך אני מלווה לידה.

ראשית אני חושבת שהדבר הנכון לומר הוא שאני מלווה יולדת או אשה, ומשפחה. הזמן והסיטואציה בהן אני מלווה הם סביב הלידה. אבל בניגוד ל"לידה" שיש לה זמן מוגדר, התחלה, שיא, סיום וקווים לדמותה, לא כך הן נשים ומשפחות.

עיקר העבודה שלי היא בהיכרות הדדית עם האשה/ זוג / מלווה עיקרי/ת.

התהליך מתחיל בפגישת היכרות (ללא תשלום) עם האשה/ זוג, בה היא מספרת לי מעט על ההריון עד כה, על המחשבות שלה על הלידה, רצונותיה חששותיה ועוד. בסיום הפגישה נשארת בפניה האופציה לחשוב על הדברים. האם הכימיה עבדה בנינו, מצאתי חן בעניה, האם היא באמת מסוגלת להרגיש איתי בנוח, ולדמיין אותי איתה בלידה? כל אלו הם דברים שהאשה צריכה לחשוב עליהם בעצמה, שלא במסגרת הפגישה שלנו. אם היא קבלה את ההחלטה המשמחת שהיא מעוניינת שאלווה אותה בלידה, אנחנו קובעת שתי פגישות נוספות.

על סמך פגישת ההיכרות ושאלות מכוונות, אני בונה תוכנית לפגישות הבאות, והיא גמישה ביותר וניתנת לשינויים בכל רגע, בהתאם לתחושות האשה והמתרחש במהלך העבודה.

מהי  העבודה?

ישנן אפשרויות רבות:

הכנה רגשית:

של אשה ללידה/ אחרי לידה/ התמודדות עם תינוק

של בן/בת הזוג/ המלווה העיקרי

של הזוג, עבודה על דינמיקה סביב כאב/ צירים/ התמודדות עם צוות רפואי/ לידה/ תינוק

הכנה פיזית של האשה/ הזוג ע"י:

תרגול תנוחות ותנועתיות בצירים ובלידה

עיסוי לצירים

רפלקסולוגיה ללידה

שמנים אתרים

עבודה עם ריבוזו (צעיף לידה)

נשימות

הרפיה

וגם:

דימיון מודרך

מדיטציה

הרבה דברים?

נכון, אבל בטח שמת לב שלא כולם מתאימים לכולן וחלק מהעניין בהיכרות הוא לדעת מה טוב לאשה המסויימת בכל לידה, וגם אילו טכניקות יהיו יעילות מתי.

המטרה החשובה ביותר מבחינתי היא להשאר עם היד על הדופק לגבי הצרכים המשתנים של האשה בתקופה המיוחדת והלא צפויה הזו. חשוב לי לחזק בה את הביטחון לשאול, להעיר ולשנות את דעתה, להבין מה היא רוצה ואיך להשיג את זה.

אם הלידה מתאחרת אמליץ על פגישה נוספת, כדי לשמור על רצף בין העבודה ללידה, ללא תוספת תשלום.

כמה זה עולה?

פגישת היכרות, שתים עד שלוש פגישות לפני הלידה, ליווי רציף לאורך הלידה כולה, פגישה לאחר הלידה וחוברת הכנה לידה- 2500 ש"ח.

האם אני מלווה רק לידות טבעיות/ לידות בית /לידות בבית חולים?

כמו שאמרתי, אני לא מלווה לידות, אני מלווה נשים בלידה. זה אומר שאפגש עם אשה, לפעמים לפני שהיא יודעת איך ואיפה היא רוצה ללדת, ואלווה אותה בכל אופן בו הלידה מתפתחת. תוך כדי העבודה האשה יכולה להבין שהיא רוצה לידת מים/ קיסרי/ לידת בית או לידה בבית חולים. כל האופציות הן לגיטימיות  (גם אפידורל:) )ואני עושה את המיטב כדי שהאשה תגלה מה הכי מועדף עליה ואיך להגיע לזה.

האם הליווי הוא במקום בן/ בת זוג או מלווה אחרת?

אם את יולדת בבית חולים, את רשאית על פי חוק להביא איתך שני מלווים שיהיו איתך  בחדר הלידה לאורך כל הלידה. אם יש לך בן או בת זוג אני ממליצה בחום שיהיו איתך, וכן שישתתפו בתהליך העבודה שלנו. דולה היא בשום אופן לא תחליף לבני זוג, אלא אם את רוצה שתהיה.

אם את רוצה שני מלווים איתך בחדר הלידה חוץ מהדולה, כדאי לשקול ליווי שכולל מפגשים לפני ואחרי לידה וליווי טלפוני בזמן הלידה שאינו כולל נוכחות של דולה בלידה עצמה.

ליווי כזה יעלה פחות ויתכן שיענה לצרכים יותר מדויקים שלך.

מתי מתחיל הליווי?

כדי לשמור על רצף בין המפגשים ללידה אני ממליצה להתחיל לעבוד אחרי שבוע 34.

אם את מעניינת בעבודה עמוקה יותר, בעיקר בהיכרות עמוקה יותר, ניתן להתחיל את העבודה לפני. ליווי כזה יכיל גם ליווי הריון ולא רק לידה, מספר המפגשים ותוכנם ישתנו בהתאם. המחיר ישוקלל לפי מספר המפגשים.

האם אני ממש באה ללידה?

בהחלט כן! האשה מתחילה להיות איתי בקשר טלפוני כשהלידה מתחילה להתפתח ובשלב מסויים, שנקבע מראש, אני מגיעה. מאותו רגע אהיה איתה באופן רציף לאורך כל הלידה, עד שתגיעה לחדר ההתאוששות ובחברת מלווים אחרים.

מתי הליווי מסתיים?

לאחר הלידה נקבע פגישה נוספת שתוכנה מאוד תלוי במהלך הלידה ובתחושתיה שאל האשה והזוג. לרוב נדבר על הלידה עצמה ועל ההתאוששות, התינוק החדש, החיים החדשים. יש גם אפשרות לכתיבה או עיבוד של סיפור לידה.

האם זה כולל קורס הכנה ללידה?

ליווי בלידה הוא אינו קורס הכנה ללידה קלאסי ואינו כולל את כל החומר שמועבר בקורס כזה.

אני מעבירה גם קורס הכנה ללידה באופן פרטני ויש אפשרות לשלב אותו בליווי. במקרה כזה נשב יחד ונבחר את התכנים ומספר הפגישות, והמחיר ישוקלל בהתאם.

***

שירות חדש- ליווי לידות בית/ מרכזים פרטיים

***

כתיבת תגובה