"סבתא שלי ילדה בלי קורס הכנה ללידה"

הלידה היא תהליך יוצא דופן בגופינו ורוב הנשים בחברה שלנו עוברות אותו מעט פעמים בחייהן.

בעולם בו אנו שואפות להתאמן ולהתמקצע בכל תחומי העניין שלנו, לקרוא על המקצוע שלנו, ללמוד על המחלות שלנו, לבקר בארצות רחוקות כדי לתרגל  אמנות לחימה או לשמוע הרצאה בנושא שמצית את לילותינו, הדעת נותנת שנרצה לתרגל מעט את הלידה, לפני שבאמת נוכל להנות ולהפיק ממנה את המיטב.

אבל הלידה אינה דומה לכל אלו. היא חד פעמית. היא הדבר האמיתי ואין לשחזר אותו.

 ובכלל למה צריך קורס הכנה ללידה? הרי זה תהליך טבעי של הגוף וסבות סבותינו לא נעזרו בשום קורס כדי לעשות אותו מצויין.

 

מה היה, אם כך, הסוד של האמהות הקדומות שלנו? גם הן למדו והתאמנו על הלידה.  מגיל ינקות, נשים בעולם הקדום ועד לפני מאות ספורות חיו בקרב נשים אחרות, שהניקו, הרו, יילדו ויילדו אחרות. הלידה עצמה וכל הנוגע לה קרה ממש במרחב הפרטי שלהן. אלו היו הסיפורים ששמעו מסביב למדורה ולפני השינה, אלו הסודות והחוכמות שהעבירו מאם לבת, אלו רגעי השיא סביבן היו מתאחדות לגוף אחד פועם ונושם, כדי להפיק חיים יחד פעם אחר פעם.

 

קורסי ההכנה ללידה ואמנות התמיכה בלידה בגילגולן הנוכחי באים למלא את החלל שנותר חשוף בעולם החדש בו אנו חיות. הקידמה ואורחות החיים המודרניים הביאו איתם פלאים וכישופים שישאירו כל אם קדמונית פעורת פה, אך יחד עם זאת כמה משבצות ריקות באשר לאופן בו יש להתמודד עם כל הנפלאות האלו.

 

אני מזמינה אתכם- נשים וגברים, אמהות, אבות ומלווים למיניהן להתאמן לקראת הפלא הגדול מכולם, כדי להפוך את חווית הלידה שלכם, בכל אופן בו תבחרו לעשות אותה, האופטימלית עבורכם ועבור ילדיכם.

כתיבת תגובה